biru hijau merah
A- A A+

 

SEKSYEN PROMOSI DAN MAJLIS RASMI

Sebagai focal point Kementerian/agensi dalam penyampaian dan penyaluran maklumat diperingkat Kementerian/ nasional dan global;

Merancang, melaksana aktiviti peningkatan imej korporat Kementerian/Agensi;

Merancang, menyelaras dan melaksanan pelan Komunikasi/promosi/publisiti program serta pencapaian Kementerian/Agensi;

Merancang dan melaksana kajian impak ke atas keberkesanan sistem penyampaian Kementerian/Agensi;

Mengurus, merekabentuk dan menyediakan bahan-bahan multimedia berkaitan ICT seperti banting, poster, pamflet,montaj dan sebagainya; dan

Merancang, menyelaras dan menerbitkan bahan-bahan penerbitan;

Menyediakan, melaksanakan dan memantau SOP Pembangunan Sistem.

Menyelaras dan mengurus setia persediaan dan pelaksanaan Sambutan Hari Wilayah Persekutuan;

Menyelaras dan mengurus setia persediaan dan pelaksanaan Majlis Perjumpaan Bersama Y.B Menterii/ Y.Bhg. KSU/ Y.Bhg. TKSU; dan

Menyelaras dan mengurus setia persediaan dan pelaksanaan majlis rasmi lain seperti Perhimpunan Bulanan KWP, Maal Hijrah, Maulidur Rasul, Hari Pekerja dan sebagainya.

SEKSYEN KOMUNIKASI STRATEGIK, PENGURUSAN MEDIA, PENGURUSAN PELANGGAN & ADUAN

Memberi penjelasan tentang dasar Kementerian/Agensi;

Merancang dan melaksana program perhubungan awam;

Mengurus dan mengendalikan perhubungan dengan pihak media;

Menyedia draf ucapan Menteri/Timbalan Menteri/KSU;

Menyedia bahan atau maklumat portal Kementerian/Agensi;

Memberi khidmat nasihat mengenai program Kementerian/Agensi, nota kepada editor/siaran akhbar dan khidmat nasihat kepada media dalam membuta liputan; dan

Mengurus dan mengendalikan taklimat mengenai fungsi dan peranan Kementerian/Agensi.

Merancang, mengurus, melaksana dan memantau semua urusan berkaitan pelanggan;

Mengurus, memantau dan menyelaras semua aduan yang diterima;

Menyedia dan menyelaras jawapan mengenai aduan dan mengesyorkan tindakan yang perlu diambil, memantau dan menyelia keberkesanan sistem aduan awam;

Memantau isu-isu berkaitan Kementerian/Agensi di media massa;

Merancang, menyelaras dan melaksana kajian kepuasan pelanggan;

Memberi nasihat kepada pelanggan berkaitan perkhidmatan yang disediakan;

Mengurus Pegawai Khidmat Pelanggan Kementerian/Agensi;

Memberi nasihat mengenai perkhidmatan yang perlu diberikan kepada pelanggan; dan

Menyelaras lawatan rasmi.

UNIT MAJLIS RASMI DAN PROGRAM KHAS

Menyelaras dan mengurus setia persediaan dan pelaksanaan Sambutan Hari Wilayah Persekutuan;

Menyelaras dan mengurus setia persediaan dan pelaksanaan Majlis Perjumpaan Bersama Y.B Menterii/ Y.Bhg. KSU/ Y.Bhg. TKSU; dan

Menyelaras dan mengurus setia persediaan dan pelaksanaan majlis rasmi lain seperti Perhimpunan Bulanan KWP, Maal Hijrah, Maulidur Rasul, Hari Pekerja dan sebagainya.

UNIT PROMOSI & PENGURUSAN ADUAN

Merancang, mengurus, melaksana dan memantau semua urusan berkaitan pelanggan;

Mengurus, memantau dan menyelaras semua aduan yang diterima;

Menyedia dan menyelaras jawapan mengenai aduan dan mengesyorkan tindakan yang perlu diambil, memantau dan menyelia keberkesanan sistem aduan awam;

Memantau isu-isu berkaitan Kementerian/Agensi di media massa;

Merancang, menyelaras dan melaksana kajian kepuasan pelanggan;

Merancang, menyelaras dan menerbitkan bahan-bahan penerbitan;

Memberi nasihat kepada pelanggan berkaitan perkhidmatan yang disediakan;

Mengurus Pegawai Khidmat Pelanggan Kementerian/Agensi;

Memberi nasihat mengenai perkhidmatan yang perlu diberikan kepada pelanggan; dan

Menyelaras lawatan rasmi.

Dasar Privasi  | Dasar Keselamatan |  Penafian  |Peta Laman 
Hak Cipta Terpelihara 2016 © Kementerian Wilayah Persekutuan (KWP)
Sesuai dipapar menggunakan pelayar versi terbaru untuk Internet Explorer 10.0 dan ke atas, Mozilla Firefox 3.0 dan ke atas
& juga Google Chrome dengan resolusi 1280 X 800 dan ke atas.
Tarikh Kemaskini: 17/08/2017
iso intelek iso standards ukas management qrCode kwp
.