PENGENALAN
MAJLIS BERSAMA JABATAN KEMENTERIAN WILAYAH PERSEKUTUAN | |
![]() |
Majlis bersama jabatan (MBJ) ialah sebuah medium dua hala, di mana dua pihak pekerja diberi saluran untuk berkomunikasi dengan pihak pengurusan dalam menyuarakan pendapat, pandangan dan serta menyumbangkan idea-idea yang bernas demi kepentingan dan kebaikan organisasi. |
![]() |
Pekeliling Perkhidmatan yang berkuatkuasa adalah Pekeliling Perkhidmatan Bil.7 Tahun 2020: Dasar Hubungan Majikan-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam – Majlis Bersama Jabatan. |
![]() |
Mesyuarat MBJ diadakan tiga (3) kali setahun :
|
![]() |
Mesyuarat Pre Council MBJ akan dilaksanakan sebelum Mesyuarat MBJ diadakan |
![]() |
Kategori Isu/ Contoh Usul yang boleh dibawa adalah boleh dimuat turun di sini. |
SENARAI WAKIL PIHAK PEKERJA MBJ KWP SESI 2021/2022
CADANGAN USUL
Warga KWP dialu-alukan untuk menyuarakan pendapat dan pandangan serta menyumbang idea-idea melalui salah satu saluran emel di bawah.
Pihak Wakil Perkerja KWP akan meneliti setiap cadangan yang dikemukakan untuk di bawa ke mesyuarat bersama Pihak Pengurusan.
Pihak Wakil Perkerja KWP akan meneliti setiap cadangan yang dikemukakan untuk di bawa ke mesyuarat bersama Pihak Pengurusan.
Bil. | Nama/Jawatan | Emel |
1 | Puan Nurul Izza binti Hazizan Ketua Penolong Setiausaha M48 |
Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya. |
2 | Puan Fateha Nur Feka binti Lut Penolong Setiausaha M41 |
Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya. |
3 | Puan Nurul Azuwa binti Saidin Pembantu Tadbir (Perkeranian/ Operasi) N19 |
Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya. |
4 | Puan Aemi Salwana binti Zulkafli Pembantu Tadbir (Perkeranian/ Operasi) N19 |
Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya. |
CONTOH PERKARA YANG BOLEH DIBINCANGKAN DALAM MESYUARAT MBJ
Kewangan dan Kemudahan | |
![]() |
Kelewatan bayaran balik TNT |
![]() |
Peruntukan latihan tidak mencukupi |
![]() |
Kelewatan pembekalan pakaian seragam |
![]() |
Urusan kelewatan meluluskan cuti |
Pentadbiran | |
![]() |
Kemudahan / keselesaan ruang pejabat; |
![]() |
Isu parkir kenderaan; |
![]() |
Isu penyelenggaraan bangunan dan peralatan pejabat; |
![]() |
Kerosakan mesin / sistem perakam waktu; |
Sumber Manusia | |
![]() |
Penyusunan semula organisasi; |
![]() |
Kekosongan jawatan; |
![]() |
Isu penyediaan latihan kepada warga baharu; |
![]() |
Pusingan kerja dalaman; |
![]() |
Kursus dan latihan ; dan |
![]() |
Disiplin dan tindakan tatatertib; |
Kebajikan | |
![]() |
Aktiviti sosial; |
![]() |
Program sukan; |
![]() |
Pewujudan tabung kebajikan;dan |
![]() |
Lantikan penyedia perkhidmatan taska; |
Inovasi dan produktiviti | |
![]() |
Penambahbaikan proses kerja; |
![]() |
Pengurangan pembaziran dalam pengurusan pejabat |
![]() |
Pembudayaan teknologi digital dalam urusan kerja |
Lain-lain | |
![]() |
PCadangan pelaksanaan mesyuarat MBJ di luar kawasan pejabat; |
![]() |
Pelancaran kempen peringkat Kementerian seperti Kempen Gaya Hidup Sihat |
![]() |
Masalah lalu lintas |
CONTOH PERKARA YANG TIDAK BOLEH DIBINCANGKAN
Perubahan pada Dasar Kerajaan | |
![]() |
Cadangan penambahbaikan jenis penyakit berjangkit dalam kemudahan Cuti Kuarantin |
![]() |
Cadangan penambahbaikan Skim Perkhidmatan |
![]() |
Cadangan Pewujudan elaun atau kemudahan baharu dalam Perkhidmatan Awam |
![]() |
Cadangan meningkatkan bilangan pakaian seragam yang dibekalkan kepada pegawai yang layak |
![]() |
Cadangan memendekkan tempoh berada di gred lantikan bagi urusan kenaikan pangkat secara TBK |
Hal-hal Perseorangan | |
![]() |
Isu kelewatan bayaran lebih masa kepada seseorang |
![]() |
Kerosakan komputer pejabat yang dihadapi oleh seseorang |
![]() |
Isu kekurangan alat tulis pejabat yang dibekalkan kepada seseorang |